Cele sprzedaży – planowanie i realizacja

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga od właściciela zaradności i umiejętności planowania. 

Najważniejsze dla każdej nowo powstałej firmy jest odpowiednie kierowanie nią. W każdej aktywności biznesowej o sukcesie decyduje wizja, strategia działania i plan tego co chce się osiągnąć.

Nie można się łudzić, że biznes to tylko przyjemności i zarabianie góry pieniędzy. Prowadzenie firmy wymaga wiedzy, doświadczenia i oczywiście nastawienia na sukces, na który trzeba zapracować.

 

Stawiam sobie ambitne cele i darzę do ich realizacji. Konkretny cel realizuje w ustalonym wcześniej okresie czasu. Do tego będzie nam potrzebna realizacja kilku warunków dzięki, którym obroty naszej firmy wzrosną.

Zaadaptowanie i wdrożenie sprawdzonej metody sprzedaży – należy pamiętać aby wybrana metoda odpowiadała potrzebom potencjalnych klientów – nie zwiększymy sprzedaży jeżeli będziemy sprzedawać samochody używane metodą door to door – chodząc od drzwi do drzwi.

Równie ważnym punktem jest przeszkolenie i praktyczne zaznajomienie z metodami sprzedaży naszych pracowników. Nie oczekujmy od nich, że po wysłuchaniu serii wykładów, czy odbyciu kilku szkoleń będą uzyskiwać rekordowe wyniki w sprzedaży naszego produktu. Teoria musi zostać wsparta praktyką, jeżeli sami nie potrafimy pokazać naszemu współpracownikowi jak powinna przebiegać rozmowa handlowa wynajmijmy profesjonalnego trenera, który przeprowadzi kilka rozmów handlowych z klientem, albo będzie po prostu wsparciem, które w razie potrzeby wtrąci się do rozmowy, a pod koniec dnia podpowie co należy poprawić, nad czym popracować. Trenerów można szukać w prasie branżowej, internecie na stronach internetowych, a nawet lokalnych gazetach codziennych.

Na koniec wspomnę o prowadzeniu bazy danych klientów, o której często zapominamy, a którą w przyszłości możemy wykorzystać. Dlaczego warto prowadzić taką bazę? Jeżeli klient nie ma w danej chwili czasu lub nie jest aktualnie zainteresowany naszą ofertą wróćmy do niego za jakiś czas, zapominajmy o nim. Za jakiś czas może kupić nasz produkt, czy usługę lub polecić nam innych potencjalnych klientów. Podobną sytuację mamy w przypadku kiedy uda nam się sfinalizować transakcję z klientem. Warto mieć odnotowane kiedy udało nam się dokonać sprzedaży, jakich argumentów i metod sprzedażowych użyliśmy, a za kilka miesięcy zadzwonić i zapytać czy jest zadowolony ze współpracy z naszą firmą – arkusz w exelu nadaje się do tego znakomicie. Jeżeli dobrze pójdzie może zadowolony klient zrewanżuje się poleceniem innych klientów.

W kolejnych tekstach znajdziesz szczegółową kontynuację każdego wątku.

Metody sprzedaży

Baza teleadresowa klientów

Szkolenie pracowników

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *