Jak sprzedawać więcej i szybciej? Część 1

To pytanie stawia sobie codziennie setki sprzedawców i handlowców na całym świecie. Niezależnie od ich branży. Jak można to osiągnąć? Postawić na jednostkę, czy skupić się nad budową zespołu? Aby w pełni kontrolować wszystkie etapy sprzedaży i kontakty z klientem.

Pierwszy kontakt z klientem

Nie sprzedajemy w tej pierwszej rozmowy telefonicznej, wręcz przeciwnie, nadszedł czas, aby podać opis firmy i usługi, oferty, oraz zbierać informacje o rozmówcy. Ten pierwszy kontakt pozwala zdecydować, czy masz ze sobą współpracować. Dlatego też do każdej rozmowy z potencjalnym klientem musisz być merytorycznie przygotowany i otwarty. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której na zadane przez klienta pytanie nie znasz odpowiedzi.

Pierwsza rozmowa

Efektywny przekaz musi wykazać Twoją wiarygodność – wiarygodność Twojej firmy – w oczach potencjalnych klientów, zazwyczaj w odniesieniu do badań lub ważny wyróżnień. Możesz powołać się na sukces swojej firmy – ale pamiętaj nie możesz przesadzić, najlepiej takie informacje przekazywać w momencie kiedy klient sam zacznie zmierzać w stronę takich tematów – np. kiedy klient zacznie mówić o jakiś nowych częściach samochodowych sprowadzanych do kraju, Ty możesz wtedy wtrącić, że to właśnie Twoja firma zaczęła je sprowadzać jako pierwsza.

W oczach drugiej strony musisz być wiarygodny i uczciwy w ten sposób nawiążesz nić porozumienia. W początkowych kontaktach unikaj chęci reklamowania swoich usług. Prowadź rozmowę biznesową na której obie strony mogą skorzystać, rozmawiaj z klientem jak z partnerem, jeżeli zacznie opowiadać o trudnościach na rynku, a nawet o swojej rodzinie nie zmieniaj na siłę tematu – masz zdobyć jego zaufanie i sympatię.

Więcej już wkrótce…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *