Metody sprzedaży i promocji – Sprzedaż osobista

Przedstawiciele handlowi, akwizytorzy i sprzedawcy codziennie używają wyuczonych metod sprzedaży. Ile jest skutecznych i sprawdzonych metod sprzedaży i promocji?

Istnieje dwadzieścia zdefiniowanych i opisanych sposobów sprzedaży i promocji. W Stanach Zjednoczonych obliczono, że przeciętna firma działająca na poziomie średniego przedsiębiorstwa korzysta zaledwie z jednej lub dwóch technik sprzedaży. W Polsce jest bardzo podobnie. Nie chodzi o to, aby wykorzystywać wszystkie dwadzieścia technik, ale aby eksperymentować z różnymi technikami i wybrać najskuteczniejszą dla własnej firmy. Na pewno któraś okaże się bardzo skuteczna i pomoże nam w rozwoju naszego biznesu.

Postaram się krótko scharakteryzować techniki sprzedaży i promocji – dziś sprzedaż osobista.

Sprzedaż osobista jest najbardziej znaną techniką. Nawet jeśli nigdy nie pracowałeś na stanowisku osoby odpowiedzialnej za sprzedaż to codziennie przekonujesz innych do swoich pomysłów, a gdy starasz się o prace to sprzedajesz sam siebie – prezentując swoje cechy, które w danej chwili chcesz wyeksponować. Bardzo duża grupa ludzi, która stworzyła wielkie korporacje, na samym początku swojej kariery pracowała właśnie w roli sprzedawcy. Ludzie zastanawiający się nad założeniem własnej działalności często zastanawiają się nad tym jak się do tego zabrać, jak rozpocząć sprzedaż. Mają wątpliwości – wstydzą się sprzedawać, wstydzą się produktu, który mają do zaoferowania, bardzo często uważają również, że są zbyt dobrzy do sprzedawania – im nie wypada.

Lee Iaccoca wypromował markę znanego na całym świecie Forda Mustanga, następnie uratował przed upadkiem Chryslera. Pomimo tego, że był prezesem giganta motoryzacyjnego regularnie zajmował się sprzedażą. Jak to możliwe prezes sprzedawał samochody w salonie? Tak i właśnie to robiło na klientach ogromne wrażenie, że zamiast zwykłego sprzedawcy samochód prezentował sam prezes. Iaccoca pełniąc funkcję prezesa nie zajmował się tylko tym miał także szereg innych obowiązków – udzielał wywiadów, brał udział w promocjach i balach charytatywnych.

Na czym polega sprzedaż osobista? Ta technika sprzedaży to nic innego jak oferowanie konkretnego produktu klientowi, stosowana jest przez przedstawicieli handlowych dużych korporacji, ale również przez akwizytorów oferujących książkę, czy telewizję kablową. Zasadami obowiązującymi w sprzedaży osobistej są: bezpośredni kontakt z klientem i prezentacja produktu, z którym klient może się zapoznać, dotknąć i poznać zasady jego działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *