Pozyskiwanie klientów przy pomocy newslettera

Stworzyłeś newsletter dla swojej firmy, ale nie masz wystarczającej ilości danych kontaktowych do potencjalnych klientów?

Dla rozpowszechniania firmowego biuletynu wśród coraz szerszej grupy odbiorców, możliwe jest utworzenie kampanii współpracy przy rejestracji, to znaczy, że użytkownicy przybywający z innych stron mogą zapisać się na newslettera Twojej strony, oczywiście pod warunkiem, że zainteresuje ich tematyka strony i publikowana treść.

Zacznij od kontaktu z nimi, sprawdź czy osoby trafiające na Twoją stroną są zainteresowane oferowaną przez Ciebie treścią, czy usługą (powinieneś to robić na kilka sposobów – monitorować wejścia z Google na pozycjonowane frazy i słowa kluczowe, regularnie śledzić na jakich stronach zamieszane są linki d

o Twojej strony firmowej itd). Dbaj o przyswajalność zamieszczanych treści i możliwość nawiązywania kontaktów z potencjalnym klientem.

Szukaj w internecie innych artykułów, których treść jest podobna do tego co znajduje się na Twojej stronie firmowej, lub pokrewna do profilu prowadzonych przez Ciebie działań. Skontaktuj się z ich wydawcą i zaproś do współpracy. Jeśli rozmiar listy subskrybentów, którym dysponujesz nie jest jeszcze wystarczająco duży, aby zainteresować innych wydawców, lub jeśli chcesz szybko zwiększyć liczbę członków, skontaktuj się z agencją, która oferuje umowy do współpracy przy rejestracji klienta (współpraca z firmą zajmującą się pozyskiwaniem klientów to duży koszt, jeżeli w tej chwili nie dysponujesz takim kapitałem znajdź mniejsze forum branżowe, które oferuje możliwość rozesłania firmowego newslettera do swoich użytkowników). Pamiętaj jednak, żeby sprawdzić, czy dana agencja oferująca rozpowszechnienie oferty firmowej nie jest oskarżona o wysyłanie spamu (w Polsce spamowanie jest karalne)

Jeżeli agencja odmawia udzielenia informacji co do miejsca, w którym będzie wyświetlany formularz członkostwa i odmawia dostarczenia danych do weryfikacji, wtedy istnieje ryzyko spamowania. Upewnij się, że nazwa reprezentowanej przez Ciebie firmy, a także opis i zawartość newslettera nie są zmienione. Zainteresowane osoby muszą zapisać się na konkretny biuletynu, który chcą regularnie otrzymywać. Jeżeli opis lub tytuł biuletynu są niezgodne z prawdą, wprowadzają w błąd użytkownika, wtedy zostanie to uznane za spam.

Dla sprawdzanie wiarygodności zamieszczonej przez agencję oferty i formularz członkowskiego, w biuletynie musi być wyszczególniona data publikacji (musisz wiedzieć kiedy pracująca dla Ciebie firma zaczęła aktywne poszukiwania klientów i czy wywiązuje się z zawartej umowy). Jeśli to możliwe, poproś o pełne adresy stron internetowych, które oferują newsletter Twojej firmy (jako osoba zlecająca wykonanie określonych czynności powinieneś mieć nadzór nad przebiegiem promowania marki Twojej firmy).

Zastosuj  potwierdzenia rejestracji i wysłanie powiadomienia do każdego nowego użytkownika. W ten sposób chronisz siebie i swoją firmę przed potencjalnymi skargami dotyczących spamu. W takiej informacji zwrotnej dla nowego abonenta powinny się znaleźć podziękowania, przypomnienie czym zajmuje się firma, przypomnienie informacji o prenumerowaniu przez użytkownika treści zamieszczanej na Twojej stronie i możliwości zrezygnowania z niej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *